A kukában találták meg egy francia művész alkotását a hollandiai Lisse város múzeumában. Igaz, hogy pont úgy nézett ki a mű, mint két üres, összenyomott sörösdoboz. Ráadásul egy liftben állították ki, a földön, emiatt a liften dolgozó szerelő azt hitte, hogy szemétről van szó.
A múzeum igazgatója korábban ragaszkodott ahhoz, hogy a műalkotások fura helyeken legyenek elhelyezve. „Mindig megpróbáljuk meglepni a látogatóinkat. Azzal, hogy szokatlan helyekre állítjuk ki az alkotásokat, felerősítjük az élményt és fenntartjuk az érdeklődésüket is.”
A kidobott műalkotás messziről tényleg szemétnek néz ki, de valójában egy francia művész aprólékosan elkészített munkája. A címe All The Good Times We Spent Together, és az együtt töltött szép időket testesíti meg. A múzeumban megbocsátottak a szerelőnek, de az alkotást ezek után már a kiállítótérbe helyezték egy rendes talapzatra, biztos, ami biztos.
Nem ez az első eset, hogy valaki átlagos, hétköznapi tárgynak nézett egy kiállított műalkotást. Tavaly Dél-Koreában egy olasz képzőművész Komédiás című alkotását ette meg valaki. Ez ugyanis egy banán volt, amit a közértből szerzett be a művész, és amit egy szürke szigetelőszalaggal felragasztott a falra.
2011-ben egy német takarítónő volt túl alapos egy dortmundi múzeumban. Az ottani kiállítás része volt az Amikor elkezd beázni a plafon című, legalább 200 millió forintot érő festmény. A képet az alkotója úgy festette meg, mintha az vízfoltos lenne. A takarítónő azt hitte, a kép koszos lett, és addig tisztogatta azt, amíg teljesen tönkretette a festményt.
De voltak még nagyon „érdekes” próbálkozások arra is, amikor helyre akartak állítani képeket. Ezekről itt írtunk nektek bővebben. (theguardian.com)